Wireframe, neboli drátěný model webu představuje zjednodušený pohled na umístění funkčních prvků ve finálním layoutu. Drátěný model nezahrnuje žádné grafické prvky a postrádá vizuální estetiku, velmi často je pouze černobílý.
Jan Řezáč ve své knize Web ostrý jako břitva uvádí, že cílem wireframů je rozvrhnout obsah jednotlivých stránek webu do modelu, ve kterém by mělo jít jasně vidět, jaký obsah bude na dané stránce, jakou bude mít prioritu, jak bude rozvržen a jaké budou vztahy mezi jednotlivými částmi obsahu.
Výhody drátěného modelu
Výhodou drátěného modelu jsou velmi nízké náklady na projektování a celková srozumitelnost. Výsledný grafický návrh by měl tento model respektovat, nicméně nepodřizovat mu své pojetí a vizuální provedení jednotlivých prvků.
Příprava wireframu patří v dnešní době mezi nejdůležitější a nejopomíjenější části analýzy každé společnosti, která se zabývá tvorbou webových stránek, internetových obchodů a aplikací.
Drátěný model je nutné připravit pro všechny typy podstránek, které bude web nabízet, včetně všech rozlišení, pro které bude optimalizovaný. Pokud chceme připravit kvalitní návrh hlavní strany, optimalizovaný pro mobilní zařízení a tablety, nebudeme potřebovat jeden, ale minimálně čtyři komplexní modely.
Důležité části vývoje
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
Definujeme vaše požadavky, přání, očekávání. Zmapujeme konkurenci, zjistíme informace o vašem podnikání i vaší firemní identitě.
Na základě analýzy zpracujeme podrobnou dokumentaci. Nebojte, společně vše projdeme, vyjasníme, odsouhlasíme.
Dost teorie. Čas na činy! My tvoříme drátěný model a grafické návrhy všech důležitých částí projektu – vy dáváte zpětnou vazbu.
Vrháme se do vývoje. Vy získáte přístup k vývojové verzi a můžete sledovat, jak nám to jde od ruky.
Před spuštěním ještě celé řešení otestujeme. Nikdo není dokonalý a pokud odhalíme chybu, pryč s ní. Ať jde váš web do světa perfektní!
Klienti nám často říkají, že se jim líbí náš přátelský přístup a vstřícná komunikace. Tak jsme lidi, ne?
Drátěný model u responzivního designu
Pro potřeby responzivního webdesignu je nutné definovat drátěný model pro všechna rozlišení. Tím lze zajistit nízký objem stahovaných dat uživatelem, nižší režie na správu webu a především zvýšit výslednou kvalitu zdrojového kódu a hodnotu produktu, jako takového.
V rámci responzivního designu lze některé prvky webových stránek pro různá zobrazení minimalizovat nebo zcela skrýt. Záleží na jejich významu a přínosu v rámci konkrétního zařízení a použitelnosti.