Provozujete webové stránky a neustále bojujete se špatnými pozicemi ve vyhledávačích a nízkou návštěvností? Nebojte se, zdaleka nejste jediní. Na internetu je podle aktuálních odhadů – kromě té vaší – několik miliard dalších webových stránek. Jak vyzrát na internetové vyhledávače a získat lepší pozice ve vyhledávání se dozvíte v dnešním článku.
Na úvod je nutné zmínit, že internetové vyhledávače používají vlastní algoritmus řazení stránek, který není veřejný a jeho mechanismus se neustále vyvíjí a optimalizuje. Existuje celá řada doporučení, nástrojů a metod, které mohou pomoci ve světě záhadných vyhledávačů prorazit.
Vhodná internetová doména
Vycházíme-li z předpokladu, že jste hrdým provozovatelem webových stránek, které jsou dostupné na internetu, máte jistě i vlastní doménu. Ta může představovat základní stavební kámen v optimalizaci pro vyhledávače. V dnešní době lze pořídit doménu zhruba za dvě stě korun, přesto byste při jejím výběru měli být obezřetní. Jaká jsou doporučení pro výběr domény?
- Doména by měla obsahovat hlavní klíčové slovo nebo alespoň odrážet to, co je na ní umístěno. Když vidíte název domény, dokážete uhodnout, co je obsahem? V ideálním případě zvolit jednoslovný název domény, bez diakritiky.
- V případě víceslovného názvu je vhodné registrovat variantu s pomlčkou i bez pomlčky.
- V ideálním případě by doména měla obsahovat maximálně 8 znaků. Čím kratší doména bude, tím spíše si ji návštěvníci zapamatují.
- Doména by měla mít logicky související koncovku. V případě, že firma podniká výhradně v České republice, využijeme koncovku .cz, jedná-li se o nadnárodní společnost s přesahem do dalších zemí Evropské unie, můžeme registrovat .eu
- V ideálním případě bychom při zadávání domény, neměli potřebovat čísla a pomlčky.
- Doména by měla být uchopitelná i v kontextu offline prostředí.
Nedaří se vám najít volná doména, která alespoň částečně splňuje naše doporučení a vaše představy? Pravděpodobně to bude tím, že většina zajímavých domén je již registrována. V České republice je dle správce domén cz.nic k 1.5.2018 registrováno 1 313 228 domén.
Kvalitní obsah
Pravděpodobně nejdůležitějším a zároveň nejpodceňovanějším faktorem je v dnešní době kvalitní a poutavý obsah. Příprava takového obsahu však vyžaduje přípravu a určitou odbornost. Vytvořili jsme pro vás seznam tipů, které můžete při vytváření obsahu aplikovat.
- Přemýšlejte jako zákazník a publikujte obsah, který byste jako zákazník hledali.
- Nejdříve připravte obsah stránky nebo příspěvku, teprve po dopsání je publikujte.
- Pište stručně. Je známé, že uživatelé nečtou, ale obsah pouze skenují.
- Stylujte a formátujte. Nepoužívejte však zbytečně mnoho různých formátů.
- Pište 60-90 znaků na řádek a odsazujte jednotlivé odstavce.
- Používejte různé typy obsahů (odrážkové seznamy, obrázky, videa, grafy, atd.).
- Pokuste se využívat vlastní ilustrativní obrázky a videa.
Placená (PPC) reklama
Placená (PPC) reklama představuje velmi rychlý a efektivní způsob, jak přilákat nové zákazníky. Zkratka PPC představuje reklamu, kterou platíte za proklik návštěvníka na webové stránky. Díky PPC reklamě lze cílit na většinu uživatelů internetu. Zpravidla se jedná o kratší textové inzeráty, které se zobrazují v internetovém vyhledávači.
Jak funguje PPC reklama
Většina PPC nástrojů funguje na principu aukčního systému, který analyzuje kvalitu a cílení vytvořeného inzerátu a na základě těchto dat vypočítá cenu za proklik. Může se tedy stát, že dvě různé reklamy na stejný nebo podobný produkt budou mít cenu za proklik (CPC) o 50 % nižší nebo vyšší na základě vašich preferencí. Cílem správného nastavení PPC reklam je optimalizovat cenu za proklik a zvýšit míru prokliků (CTR).
Jaké PPC systémy můžete využít?
- Sklik od společnosti Seznam.cz, a.s.
- Etarget od společnosti ETARGET CZ, s.r.o.
- Google AdWords od společnosti Google, Inc.
- Facebook Ads od společnosti Facebook, Inc.
Sociální sítě
Přivést zákazníky na webové stránky lze prostřednictvím firemních profilů na sociálních sítích jako je Facebook, Google Plus, Instagram nebo LinkedIn. Sociální sítě používá v České republice vysoké procento populace a byla by škoda nevyužít nástroj, kde lze s minimálními náklady získat relevantní zpětnou vazbu od potenciálních klientů nebo obchodních partnerů.
Výhodou firemních profilů je možnost předávat předem vybraným uživatelům informace o produktech a službách vaší firmy takovou formou, která je zaujme a donutí k (re)akci. Existuje celá řada způsobů, jak s uživateli komunikovat. Od klasických informačních příspěvků, soutěží, slevových akcí, emocionálních příspěvků až po sdílení konkrétních produktů a služeb.
Aplikujte informace v praxi
Ať už se budete snažit jakýmkoliv způsobem vyzrát na internetové vyhledávače, nezapomeňte, že nejdůležitější je vždy kvalitní a unikátní obsah. Pokuste se aplikovat do praxe to, co jste se dnes dozvěděli. Zcela jistě dosáhnete lepších výsledků a ve vyhledávání předběhnete řadu konkurenčních webových stránek, které tyto informace nemají.